tisdag 4 oktober 2016

Skördefest

För att tanka på med bra energi drog vi iväg på skördefest i söndags. Det är flera gårdar i länet som bjuder in till sina gårdar och håller skördefest varje höst.
Det var kallt, frost på morgonen och ganska kyliga vindar under dagen, men höstigt och soligt! 


Eftersom våra egna havtornsbuskar inte gav ett enda bär köpte jag ett par kilo av detta superbär som jag tycker så mycket om! 


Den här grisen med kompisar såg verkligen ut som glada grisar!


Grönsaker med fjällutsikt!


Det finns fler ekologiska gårdar än vad jag visste och det känns ju jättebra!

7 kommentarer:

  1. Underbart! Verkligen guldkant på tillvaron:)

    Ha en fortsatt fin solig vecka!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med så mycket havtorn, mina buskar levererade inget heller i år men de är nysatta så jag får nog vänta.
    Skördefester är det på många ställen nu denna tiden det är skoj
    Ha det gott( hoppas det känns bättre nu)
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Mysig gris och vacker odlingsplats på sista bilden!
    Här har vi skördefest i egna trädgården varje dag!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Hej, som jag nämnt innan så 'slår' din trädgård med många procent, vilken vy alltså.
    Skördetider är det nu, härliga tider med färska grönsaker och frukter.
    Tyvärr har jag inte någon havtornsbuske fast jag talat om det i många år. Men vad bra att det finns att köpa också.
    Jag varit på skördefest i Alvesta (Tyrolen) där jag träffade Anette (rost och rädisor) en mycket trevlig liten marknad.
    Sen har jag och Rolf varit i polen hälsat på släkten, där var det givetvis skördetider också.
    Hade vi haft bil med oss hade den varit överlastad med alla de sorters grönsaker, priset blir mer än hälften än här i Sverige.

    Ha en skön fin helg/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förvisso en skaplig utsikt, men Inga fjäll i sikte hos mig. Denna är från en trädgård jag besökte på skördefesten. Ha det!

      Radera
  5. Är den nedre bilden från er trädgård? Sagolikt vackert! Vilken vy! Vacker gris också som man blir glad av att se, och kul att det finns så mycket ekologiska gårdar som det verkar göra. Gillar också havtorn, har inga egna men brukar få av min syster.Gott! Gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nej, tyvärr ingen fjällutsikt hemma hos mig. Det är från en av gårdarna vi besökte under Skördefesten. Ha det!

      Radera