tisdag 9 mars 2010

Vårvinterväder

Nu är jag inne på andra dagen av sportlovet och igår tog vi en riktig långtur i skidspåret hela familjen och även vovven.


Vi hann med alla möjliga väder under de timmarna vi var ute - blåst, regn, snö och allra mest solsken! Det var plusgrader och inte ens regnet kunde få en på dåligt humör för det var jätteskönt!

Idag har jag dammat av slalomskidorna för första gången på en sisådär femton år... Jag åkte ofta slalom som barn och tills 20-årsåldern och sedan tog det tvärslut.
Nu har jag barn som gärna åker slalom och jag vill ju gärna vara med och idag tog jag modet till mig och hängde med dem. Någon Stenmark är väl inte, men det kändes nästan så ett tag. =)

I allt detta sportande glömmer jag nästan mina sådder och några har dött en tråkig torkdöd. Nu är jag inte den som ger upp för en sådan sak (då hade jag aldrig ägnat mig åt frösådder) så igår blev den en tomatsort och lite örter som såddes, men tyvärr blev det inget mera eftersom såjorden tog slut. :( Snart är vi i mitten på mars och jag har massor kvar att så! Roligt!

 Nu ska jag baka lite matbröd. Hej svejs!



12 kommentarer:

  1. Vilken läcker bild med solen, träden och den lilla skidåkaren. Fantastiskt!
    Ullis

    SvaraRadera
  2. Vacker bild o åk utför så länge du kan. Jag slutade o väntade alltför länge innan jag Börja om- o då var det lite bakefter.
    Det var ju härligt. Ha det gott i backarna
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  3. Låter som ni hade en toppendag i skidspåret!

    Jag har massor med fröer kvar att så, tänkte ta mig en titt bland påsarna idag för o se hur jag ska lägga upp planeringen med mina sådder.. *mys*
    Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var längesdan jag åkte utför...men jag gillar det skarpt...tyvärr så är inte maken ett dugg intreserad...
    Nog börjar det kännas lite mera som vår nu och även om det är molningt här idag så vet jag nu att det kunde ha varit sol och takdropp...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  5. Härligt med skidåkning, åratal sedan jag åkte längd men har åkt slalom ngn gång per år när jag varit upp till mamma o pappa. I år hade det ju gått att åka hemma men jag har inga skidor här, känns bortkastat att köpa ett par då vi har snö så sällan...
    Mina tomater o chillisar har kommit upp och väntar på omplantering snart, härligt!

    SvaraRadera
  6. Tack för titten hos mej! Härlig blogg du har -och underbara vyer du visar från ditt sportlov! Vi var ju som sagt i Tänndalen och åkte skidor på vårt lov, nu åter i huvudstaden å jobbar. Bra med tips på frösådd, och kanske är det dags att damma av pelargonerna snart?! Ha en fin dag och ett underbart skidväder! Kram//Eva

    SvaraRadera
  7. Vilken fin bild! Vad roligt att du gav dig ut i backen igen:) Själv åker jag slalom och resten av familjen också, är det bästa som finns vintertid....Hoppas ni har en skön sportlovsvecka?!

    SvaraRadera
  8. så härlig vinter bild... och att åka skidor när det är gott ute är ju härligt.. Ha det gott.. Moa

    SvaraRadera
  9. Härligt med vintersporter, men slalomåkare lär jag aldrig bli ;)
    Nu kan vi snart ana våren även hos mig, men sååå mycket snö vi har jämfört med tidigare år, när altanen brukar vara snöfri till påsken.
    Aj, aj, med sådder som gått tork-döden till mötes, därför spar jag på min till nästa vecka då semestern inleds :)
    Ha ett fortsatt skönt sportlov! /Bea

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig bild!

    Jag kom på häromdan att vi oxå måste sätta fart med våra sådder. Men det får nog vänta några veckor för vi kommer va borta 3 helger i rad nu.

    SvaraRadera
  11. Ni verkar att haft det kanonfint. Du hinner nog med sådderna ändå
    Ha det bra

    SvaraRadera
  12. Så fint! Vill inte ha mer vinter "live", men gärna på bild. Tur att du påminde om frösådderna... Mina står i en vindsgarderob, och där har jag inte varit på några dagar!
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera