måndag 6 september 2010

Inne

Hela helgen har vi ägnat åt köket. Nästan. Innan vi andra vaknade tog mannen med sig vovven och åkte till älgskogen där han plockade ihop en hink med lingon! Själv tog jag en paus igår och tittade på fotbollsmatchen som sonens lag vann stort!

Men resten av tiden har det skruvats skåp och fixats. Vi hade en del speciallösningar planerade och dessa tar lång tid och sedan dyker det upp annat under arbets gång som kräver speciallösningar och de tar ännu längre tid. Vi bor i ett gammalt hus och det finns nog inga räta vinklar alls och takhöjden varierar beroende på var man mäter...

Idag är jag ledig för att fortsätta med köket, maken jagar älg och barnen är i skolan.

Jag har börjat sätta dit handtagen och det blir så fint!


Tyvärr började det gå lite ont för mig så jag tog en break och satte mig här så ska jag fortsätta snart.

Min önskan är att kaklingen ska komma igång ikväll (nix, det ger jag mig inte på själv, jag vill ha sällskap).

Må så gott!

14 kommentarer:

  1. Va´kul med nytt kök :-) Ser jätte fint ut. Kram

    SvaraRadera
  2. Ditt kök ser ut att bli jättefint. Ett sådant längtar jag också efter! Sa just till maken imorse när han visade dagens arbetslista att nummer ett vara att riva ner den gamla köksinredningen, två att riva tegelväggen in till vardagsrummet - sen kan jag själv (nästan allt) Han är ju i branchen och jag har också varit där så varför kommer vi inte till skott?

    SvaraRadera
  3. Guuud vad fint det blir Åsa....

    SvaraRadera
  4. Åh, det kommer att bli jättefint! Så härligt med ett nytt och fräscht kök, finns inget bättre:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. Det kommer bli fint! Gillar såna handtag, har liknande själv.

    SvaraRadera
  6. Vi har ju också ett gammalt hus, och köket fick fixas först. Urdålig spis, 1½ timme för potatis att koka. Så det var bara ut med skiten och kalla på en "köksmästare" Han fick rita på papper hur väggarna såg ut, gick inte att mäta.När vi sen fixade panel i taket, slog det på nästa 2 dm, från den ena till den andra väggen. Men bra har det blivit
    Ha det så gott

    SvaraRadera
  7. Det kommer att bli jättefint, gillar både luckorna och beslagen.......
    Må så gott!

    SvaraRadera
  8. Det där blir ju toppen snyggt!
    Va jagar älg redan?
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Vissa uppgifter tar jag mig bara inte för själv för jag vill göra dem med sambon. Det är ju så mycket lättare och roligare då.

    SvaraRadera
  10. Det kommer att bli jättefint - ditt kök! Lyfter på hatten för händiga kvinnor som skruvar och fixar ;)
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  11. Så snyggt... har ju samma luckor själv;)!!

    Lycka till med kaklingen.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Vad fint det kommer att bli! Känner igen det där med montering av handtag, det plus att plocka ihop lådorna var mitt jobb när vi fixade köket. Fast jag borrade inte hålen för handtagen, det fick gubben göra. Likaså känner jag igen det där med att ALLT tar ungefär dubbelt så lång tid som man räknat med, men det är det värt!!

    SvaraRadera
  13. mycket tjusigt! =) ajg älskar d fina köksluckorna o den gammaldaxa looken d ger. du e så duktig som fixar o donar så himla. å fint blir d. dörren där längre ner är ju fantastiskt vacker!
    ha d så bra

    SvaraRadera