måndag 27 september 2010

Stängt

Igår städade jag undan i växthuset. Flera kilo tomater skördades, både röda och gröna, chili och physalis likaså. Resterna slängdes på komposten och hinkar och annat ställdes undan.

Trädgårdsmöbler, krukor och växtstöd har inte plockats in, men plockats ihop för att ställas in. :)


I morse när jag åkte till jobbet var det en minusgrad och ännu kallare tidigare under morgonen. Idag har det varit en solig och fin höstdag!

I trädgården blommar det i blått...



...och rosa!


Vi jobbar fortfarande på i köket, men inte i samma rasande fart som tidigare. Jobb, aktiviteter och annat tar också så sin tid, men nu känns det som om det börjar närma sig slutet i alla fall.

Må så gott!

11 kommentarer:

  1. Visst är det vemodigt att plocka ihop allt för säsongen, jag drar på det i det längsta till skillnad från maken som börjar dra i trädgårdsmöblerna i slutet på augusti..
    Blommar din bolltistel nu? Mina har blommat över för jättelängesen!

    SvaraRadera
  2. Vemodigt, men visst är det också lite skönt med denna kravlöshet som hösten för med sig? Sen förstår jag att du vill njuta av ditt vackra växthus så länge som möjligt. Härliga bilder på årets sista (??) blommor. Ha det gott.// Peter

    SvaraRadera
  3. Ja, snart är det dags här också. Men än så länge skördar jag för fullt och massor av växter blommar om. Dock inte bolltistel - om det nu är det?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Vilket fint växthus du har. Här har vi inte haft minus än men det dröjer nog inte. Fina blommor... Kram

    SvaraRadera
  5. Tack och lov har vi inte haft minusgrader ännu, hoppas det dröjer till åtmindstone dec !!!!
    Än har vi blommor kvar, och plockade smultron i går, vilken lyx.
    Ha det så gott

    SvaraRadera
  6. Det är rofyllt att städa undan också. Jag har också fått massor med körsbärstomater och gurkor. Men mina chilifrukter vill inte rodna! De flesta är fortfarande svarta. Kan man ta in dem och hänga dem i fönstret? Är rädd att de ska frysa för mig.

    Sköna höstdagar önskar jag dig.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Det där med att plocka undan trädgårdsmöbler och krukor och sånt drar jag mig väldigt för. Vi har visserligen pålockat undan en del, men inte allt. Måste ta det i omgånger, med lång emellan....

    SvaraRadera
  8. Ja, visst är det lite mysigt att packa ihop växthusen inför vintern, trots allt.

    Vilka helt UNDERBARA kollage! Ursnygga! Tack för fin inspiration:)

    Charlotta

    SvaraRadera
  9. Samma här, städat och plockat hela två dagar och ändå är det små "pryttlar" som ligger lite här och där fortfarande. Hur mycket kan man dra fram egentligen en kort säsong!!?
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  10. Hy, redan minusgrader? Vi har en del kvar att göra ute så jag hoppas det dröjer lite här.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Här har det inte varit minus ännu men det lurar runt hörnet...
    Skall nog slänga mina tomater idag iallafall och sätta fler lökar.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera