torsdag 30 september 2010

Året runt

Häromdagen damp det ner rolig post i brevlådan.

januari börjar året,
februari kommer näst,
mars, april
ha knopp i håret,
maj och juni blomma mest,
juli augusti
och september
rika härliga framgå
men oktober
och november
och december
äro grå.

Det var en mapp innehållande Elsa Beskows fina månadsbilder!



Jag hittade en gammal ram i gömmorna där oktober redan tagit plats. Oktoberbilden är extra fin med sina höstfärger tycker jag. Jag får se framöver om jag byter varje månad eller efter årstid.

Hoppas ni alla får njuta av den vackra höstsolen som lyser upp i tillvaron om dagarna!

4 kommentarer:

  1. Underbart, vart har du fått tag på den fina mappen? En sådan önskar jag mig också......
    Det har varit soligt och fint höstväder här med, man borde egentligen ha semester nu...
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Ååå de där är så fina. Lyckliga dig som fick dem :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Himmel, vad fint!!!
    Ha en riktigt skön helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. De där bilderna är ju så fina. Hade gärna haft dem någonstans. Får nog kolla det där.

    Kram!

    SvaraRadera