fredag 21 november 2014

Flätat

Såg ni Roomservice igår? Mija Kinning gjorde en jätteläcker väggdekoration till husfasaden. 

Flätad rostig plåt. 

Låter sisådär kanske om man inte såg det, men jag kände direkt en villhavillgöra-känsla!!



Det skulle också vara belysning (bakom?), men jag tror inte de visade det, jag missade det i så fall, men det skulle vara pricken över i!


Nu är ju inte det här med flätad rost någon nyhet för mig, haha, men det kanske inte är riktigt lika wow! på våran vattentunna? ;)


Jag har ju totalt snöat in på detta med plåtbanden både här och där, men vi har ju också köpt bredare kanter i plåt som man skulle kunna göra något kul av!

På Roomservice påskyndade de rostningen, vilket jag, som synes, inte gjort. Har väl mer tänkt att tiden får ha sin gång. Jag hade ingen aning om att man kunde stoppa rostningsprocessen med terpentin och linolja. 

Med detta "Jag kan väl också fläta rostigt precis som Mija fast inte lika snyggt" säger jag

Trevlig helg!


8 kommentarer:

  1. Snyggt! Känns som att tiden går fort nog utan att man behöver skynda på den ;).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nä, jag såg inte Kimmings flätning, men det blev ju ett riktigt konstverk. Fast jag gillar ju skarpt din flätning runt tunnan. Mycket användbart!

    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jo det var finare med din flätning runt tunnan tycker jag. Snyggt även som små avdelare i trädgården.
    Nu blir jag också sugen....
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Jag såg också Roomservices flätade vägg och tyckte att den var riktigt läcker. Men jag tror inte att man fick se den med belysningen, de bara talade om det. Kanske i ett senare program.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tyvärr såg jag inte programmet. Men det där du gör ser verkligen mkt fint ut.
    Det hade jag nog aldrig klarat, det gäller att ha lite talang också.

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  6. Jag såg det inte, men vad läckert! Rost är alltid fint, men visst räcker det väl om naturen får ha sin gång. Ditt runt tunnan är finare dessutom än hennes!

    /Jenny

    SvaraRadera
  7. Såg inte programmet, men ÄLSKAR metall i alla former så både väggen och din tunnas beklädnad var underbara!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera