söndag 6 december 2009

Full fart!

Söndagkväll igen och helgen har bara svischat förbi.

Vi har firat vår nyblivna sex-åring med kalas och så har vi kollat på skidskytte både framför teven och på plats i Östersund!

Vi har också gjort färdigt årets julkort och beställningen är nyss lagd. Jag hoppas de hinner komma i tid (har aldrig beställt julkorten så här sent förut). Vi brukar alltid ta ett gulligt kort på barnen, men i år är hela familjen med och det är inte fokus på gulliga barn direkt... =)


Helena Jonsson

När vi kom hem från skidskyttet gjorde vi Ingefärskycklig med julmustsås. Har bara sett en snutt av Pernilla Wahlgrens program, men jag hann bli nyfiken på kycklingen.
Vi la till lite mera ingefära till såsen (och drog bort lite rosmarin) som blev jättegod, men svår att beskriva smaken på. Här finns receptet!

Vad har du gjort i helgen?


Precis som förra söndagen blev mitt inlägg på andra advent helt o-adventigt, men här hemma har vi i alla fall tänt andra ljuset och druckit glögg.

Till veckan blir det pepparkaksbak med barnen!


2 kommentarer:

  1. Det låter som ni har haft fullt upp och en rolig helg!

    Vi va ju som sagt på On Stage - Goes 80´s i fredas. Det va jättetrevligt! Sen har vi fixat med lite småprojket här hemma, igår lr hade vi vänner hemma på midda o idag blev vi bjudna på midda hos svärföräldrarna :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju jobbat hela helgen ... Men nu är jag ledig i dagarna tre. Vad kul med ett kort på gulliga familjen istället för bara på barnen! Min moster och henes man skickade ett år kort på sig själva på en spark ute på isen, det var himla festligt tyckte jag. /Jenny

    SvaraRadera