fredag 14 augusti 2009

Rara rosor

Rosorna blommar fortfarande fint hos mig. Den ena rosen i min rosenbåge visade jag för några veckor sedan, New Dawn, och den blommar ännu finare nu.
Rosen på andra sidan bågen, Rosa Helenae, är så himla söt och hela busken växer så det knakar!
Ingen av dom är ju särskilt härdiga, men jag hoppas de klarar vintern (och vintrarna) häruppe bra.
Förra året blommade Macys Pride inte förrän i september (!) och i år har den hunnit blomma i flera veckor och blommar fortfarande. Då var det ett odjur som käkade upp knopparna, men i år har den fått vara i fred.
Flammentanzen fortsätter att bjuda på sina stora röda rosor! Jag är så tacksam att jag har såna, synd bara att de inte doftar.
Jag är så himla glad för mina rosor och har svårt att förstå att jag faktiskt grävde bort rosorna som fanns här när vi flyttade hit...
Imorgon blir det jobb hela dagen. Söndagen ligger öppen, kanske de där blåbären ska plockas eller kanske betongpyssel.
Vad ska du göra i helgen?
Med dett önskar jag Er en riktigt Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Här har en del av rosorna satt i gån med omgång två nu. Vi hade tänkt åka till en ö o grilla men det regnar så vi får se...

    SvaraRadera
  2. Åh, vad vacker Rosa Helenae är!!
    Här är rosorna på sin andra omgång i blomning och jag njuter i stora drag!

    I helgen ägnar jag mig åt att få ordning efter flytten (det tar ju alltid ett tag, men nu är det mycket som har kommit på plats :)

    Skulle ha bytt ett tak i växthus-trädgården, men det regnade igår när vi hade tänkt göra det. Var dit och skruvade lite och insåg att vi inte hade rätt verktyg, så då la vi ner.
    Idag blåser det helt galet mycket, så vi fortsätter inne.

    Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  3. ja det var några raringar må jag säga.
    Jag har nästan inga rosor för jag är så dålig på att ta hand om dem.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera