tisdag 15 september 2009

Veckans Blomma

Veckans Blomma är... jaaa, vad heter den nu? Jag vet ju så väl, men nu kommer jag inte på det, hjärnsläpp totalt.


Redigerat: Rosenstav är det ju! Tack Bland Blommorna!
När jag köpte planterade jag dom i kruka i växthuset där de fick bo några veckor. När jag sedan planterade ut den så trodde jag faktiskt inte att de levde för jag såg inte en tillstymmelse till liv. Det fanns det tydligen och det är jag mycket glad för. Ser ut som rosa utropstecken i rabatten som annars börjar gå mot vila nu.
Fin i knopp också.
Jaja, ge mig namnet nu så jag slipper fundera mig knäpp. =)
Ha en skön dag!

5 kommentarer:

  1. Tack snälla för dina rara ord! Det betyder massor för mig...

    Oj, jag vet inte vad de heter... men kan det vara ngn form av tistel kanske? Ren chansning...

    Ha det gott och tack igen!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Rosenstav ser det ut som. Fin är den i varje fall, oavsett namn.

    SvaraRadera
  3. Ett riktigt utropstecken i rabatten... Jag har tänkt så länge att skaffa den men inte blivit färdig.. När jag ser dina bilder så blir jag mr övertygad om att jag måste!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja ibland får man järnsläpp men rosenstaven är fin. Ha en bra dag! Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Det är ju riktigt snittblommor det...Kom på att jag haft sådana men att Lysingen helt tagit över dess plats...måste rensa undan dess framfart redan i höst...Det är extra kul med allt som blommar nu då det mesta annars vissnat för i år...är de typiska höstblommorna som är kvar o en o annan ros som kommit åter...
    Gott att du kom på namnet för det där med total glömska fläckvis känner jag så väl igen...

    Kram från Malin

    SvaraRadera