onsdag 29 juli 2015

Pionkärlek!

Å, nu är sommaren som allra bäst!

Har ju precis haft ett pioninlägg, men jag bara måste få lägga in några bilder till!



Kom hem från jobbet vid kl 19,30 igår och efter jag ätit gick jag ut en sväng och bara doftade mig igenom trädgården. De rosorna som börjat blomma doftar förföriskt och pionerna... Ja, det är ju mina favoriter i trädgården. Jag tycker de är som finast när de knappt är utslagna, men det är när de är utslagna och stora som gräddtårtor nästan som de doftar himmelskt och man aldrig kan bli mättad. :)


Jag hade full koll när det gäller namnen på de jag har köpt, men de tillsammans med alla "fådda" och efter vissa flyttkarusellar i en härlig pionröra så är det bara ett par stycken jag är stensäker på numera. :)


Härliga, härliga pionsommar!


5 kommentarer:

  1. Vilka underbara pioner. De ser ut som stora underbara fluffiga bollar. Bara så fina och ljuvliga!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Än en gång får vi njuta av de underbara pionerna, tack... jag njuter lika mycket som du!

    Ha en fin torsdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tid ni där uppe i norr har framför er nu.Det kan man då säga är ett avlångt land vi bor i. Vi får bara njuta av dina bilder och önska att regnet slutar så kanske de sista rosorna kan få vara fina. här nere
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Pionröra gillar jag! Men här har alla pioner blommat över och liksom hos dig doftar hela trädgården av rosor, rosor!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  5. Nej, pioner kan man inte bli mätt på!! Och va härligt att ännu kunna njuta av dem, nu är mina helt slut... Men det var en rätt lång säsong i år faktiskt, och det får man vara glad över. Vackra du visar!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera