tisdag 29 september 2015

♥-ört

Tack för alla kommentarer till förra inlägget med svar på vad det är jag har i krukan! Den är nu inställd i matkällaren med förhoppning att den ska uthärda vintern där inför kommande blommande sommar. :)

Jag är inne i en skitperiod just nu med mycket migrän och som grädde på moset vaknade jag natten mot söndag med nackspärren from hell. Jag kunde inte ta mig ur sängen. Bara att få i sig nåt smärtstillande när man ligger raklång på rygg och inte kan lyfta på huvudet ens lite grann var tufft.
När jag väl kom upp på benen och fått hjälp att klä på mig så försökte jag hålla mig i rörelse. 

I natt jag jag i alla fall kunnat sova hyfsat och det är inte nackspärr, men väldigt stelt och ont i axlarna så jag har varit hemma från jobbet och imorgon har jag ledig dag. Förhoppning om bättre dagar finns. 



Jag bloggar alltid om kärleksört, varje år känns det som, men jag gillar den! Den är fin om våren med sina ljusa, ljusa tjocka blad, i knopp är den nästan allra finast och sedan som utslagen när knappt nåt annat blommar. 

Fortfarande i knopp
Vid det här laget har jag massor av kärleksört i min trädgård, de allra flesta i nya stenmursrabatten, i framkant så jag ska kunna se dom även inifrån huset så här på höstkanten. 

Liten kärleksört utsågs igår till Årets perenn 2016. Ett bra val tycker jag!

Nog med datortid för idag, om min klena kropp ska palla med. 

6 kommentarer:

  1. Underbara kärleksörter! Tråkigt att du är klen, kanske du ger dig själv för lite kärlek? Du vet... man bara har en kropp... En helrenovering i form av en veckas vila kanske?

    Sköt om dig nu min vän.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Kärleksörten är så fin, blev glad när jag såg att den blir årets perenn.

    Har haft rätt mycket huvudvärk på sista tiden, det går i perioder men oftast tror jag att det på mig kommer från nacken. Vill tipsa om migränyoga som finns på youtube om du googlar. Inte bara för migrän, man kan även söka på tex yoga för huvud och nacke. Så jäkla skönt att stretcha ut, sen är det mycket andning också. Inga avancerade övningar, mer som stretching och inga timslånga pass utan 5-10 minuter gör underverk. Försöker göra övningar förebyggande och det är så himla skönt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. nej men fy det där lät allt annat än kul. Jag är förkyld men det känns litet jämfört med ditt elände. Hoppas verkligen att det snart gå över. Kärleksört gillar jag med och idag finns det ju många olika fina.
    Ha det gott
    och krya på dig
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Håller med! Kärleksörten är jättefin, faktiskt snygg hela säsongen igenom. Det är det inte många växter som är. Tråkigt med nackspärren, jag har det ofta så jag vet vilket elände det är. Hoppas du kryar på dig fort.
    Titti

    SvaraRadera
  5. Kärleksört hör också till mina favoriter. Börjar ha ett tiotal olika sorter,de är
    så lättodladeoch kravlösa, och som sagt fina ända från våren. Passar utmärkt att krönas till årets perenn 2016.
    Krya på dig! h. Malin

    SvaraRadera
  6. Hoppas du mår bättre! Kärleksörten tåls att visas varje år så fortsätt du!

    SvaraRadera