måndag 21 september 2015

Sommaren slängd på komposten

Det låter ju onekligen ganska brutalt att ha slängt bort sommaren.
I helgen har jag tömt växthuset på plantor. Alla sommarkrukor är bortplockade. Tänkte också att jag skulle ha hunnit med altanblommorna ikväll innan det mörknade, men jag hann bara börja. Där är det mest bara pelargoner och några amplar kvar, men det är ju dynor, filtar, hängmatta och andra sommarprylar som också ska plockas bort.


Det är inte kallt än och vi har inte haft någon frost, men det ser lite sorgligt ut när sommarblommorna regnar sönder och dessutom blåste det rätt mycket förra veckan.


Jag har köpt in lite ljung att kompensera blomsterkrukorna med, men jag hoppas få tag i andra fina höstblommor också. 


Må så gott!

8 kommentarer:

  1. Ja det är så även här någon kruka varje dag åker i skräphögen, tar det lugnt ser så tråkigt ut när allt åker på en gång jag vill hålla sommaren kavar ett tag till
    Vilken mjuk sadel din nyckel har. Måste vara skönt att sitta på den, hihi.
    Ha en fin vecka
    Kram meta

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg kärringsnurra!!! För att inte tala om sadeln. Vet inte hur det är hos er men här är det lite inne bland grabbarna att cykla på såna. Vår trettonåring har tagit över både sin farmors och någon mer.

    Jag är på gång att köpa lite höstblomster vilken dag som helst, blir väl Ljung och nåt mer.

    SvaraRadera
  3. Känns lite tråkigt att städa undan sommaren. Har börjat lite smått, rensat några plantor i växthuset, tömt några krukor, men det finns en hel del som blommar fortfarande i krukorna. En härlig cykel med mjuk sits och vackra blommor.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Ja, nog är det allt lite sorgligt, men dags att ta tag i det är det nog snart. Maken började redan för att par veckor sen att prata om att ta in utemöblerna, dynorna etc men jag försöker hala lite på det...
    Vilken härlig cykel!!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilken mossig sadel, hi hi hi . . . . Fiffig ide och rumpan den får sitta mjukt.
    De gamla hederliga kärringcyklarna är bäst.
    Jag har inte slängd sommaren ännu, men jag bor ju i södern, *fniss*

    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  6. Ja, att slänga bort sommaren låter onekligen lite brutalt men jag såg i ditt förra inlägg att du sparat en del av den på burk. Härligt med egna salvor och krämer, en skön känsla men också ganska gott att veta vad som är i burkarna tänker jag. Vilken häftig gammal cykel du har, för att inte tala om sadelskyddet.......
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Har inte kommit dig ännu riktigt men snart kanske.
    Gillar höstkrukor jättemycket.
    Fräckt med mossa på sadeln.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Usch ja, det känns så trist när det blåser sönder och regnar omkull. Men en trip till plantskolan återställer oftast humöret :) Din cykel är toppenfin!

    SvaraRadera