söndag 21 september 2014

Septemberlördagen


Min lördag var kanonfin, solen sken och gav oss sommarvärme!

Jag plockade en del ute, tog bort de sista sommarblomskrukorna, för trots sommarvärmen är det nog bara en tidsfråga innan det blir kallgrader på natten, och plockade in dynor, hängmatta och annat lulllull på altanen.

Jag plockade in en stor bukett doftande luktärter. Jag har så himla fina luktärter i år!


Skurade badkaren för att ta ett kvällsdopp!


Dottern och jag badade på kvällen när skymning blev till mörker och det var så vackert ute!

Humlorna surrade samtidigt som höstlöven sakta singlade ner.


Även bina surrar för fullt och de hade benen fulla av pollen fortfarande så det är bra drag fortfarande!


Jag har inte tränat på hela sommaren, men den här veckan har det blivit lite varje dag, men igår blev det en tyngre pass. Det är dock inte så svårt när det är så här vackert på rundan!


...och kanske blir det inte så tungt ändå när man måste stanna och fota ständigt och jämt. :)


En fin septemberlördag helt enkelt!



4 kommentarer:

  1. Underbart med vackert väder såhär in i september. Här har vi också haft bra väder, särskilt igår.
    Hur får ni vatten i era badkar? Jag drar mig för att bada i mitt för det är så jobbigt att bära ut en massa varmvatten dit. Har ni löst det på smart sätt?
    Härligt att du är igång med träningen igen. Vad gör du för något? Idag sprang jag 5 km och det var verkligen hur jobbigt som helst, från första steget. Var helt övertygad om att klockan visade fel :D. Andra dagar kan jag springa milen och känns mig hur pigg som helst. Så kan det vara :). I veckan blir det intervallträning så får vi se om jag kan få upp farten i benen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det låter som en skön lördag! Och vilken vacker utsikt du har på din runda! Härligt!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vilken skön helg!! och att få plocka sådan färgfröjd måste vara härligt

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Mmmm...bada ute på kvällen, så skönt! Det gjorde vi igår, men idag är det ett hemskt höstväder. Bara runt 10 grader och iskalla vindar. Trist, men det är bara att acceptera!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera