torsdag 18 september 2014

Mera äpplen

Som någon påpekade så gjorde jag inte mos och pajer av alla äpplen jag fick. De riktigt små skivade jag tunt för att göra rårörd äppeldricka av. Smart tycker jag själv, att slippa skala småäpplena. :)

Det var i söndags och igår var det dags att sila, sockra och tappa upp på flaskor. 

Den blev superjättegod!




Äppelresterna frös jag in, det blir nog smaskens för hönsen  när det blir vinter.

Nu är jag sugen på att göra en omgång till och lägga med några bitar ingefära, Det  tror jag skulle bli gott!


Imorgon fredag och snart helg!

7 kommentarer:

  1. Det är en härlig känsla att baka och laga själv. Att veta vad man äter. Tyvärr är jag jätteallergisk mot äpple i rå form. Jag kan inte ens hantera dem (utan skal). Därför blir det så jobbigt om jag ska göra något av äpple måste ha hjälp av andra i familjen för att skala dem mm. När äppelkaka eller vad det nu blir är klar kan jag äta den.
    Funderar på vad jag skulle kunna plocka eller skörda nu och laga av?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mums, så gott och ingerfära tror jag stenhårt på.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Rårörd äppeldricka låter ju verkligen smaskens. Det kanske jag får testa nu när mitt lilla äppelträd äntligen bär frukt. Annars hade jag tänkt göra äppelchutney också, om jag kan hitta ett bra recept.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Låter gott - om man inte har lite gallbesvär förstås!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Åh, den musten skulle man ha! Och så får pullorna sitt också:)

    Ha en fin hösthelg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Låter väldans mumsigt! Får testa detta...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  7. Ser gott ut! Jag tror det kan bli jättegott med ingefära i, så kanske man kan värma den och dricka ljummen nu i förkylningstider!

    SvaraRadera