fredag 12 september 2014

Silversten

I våras sådde jag som vanligt astrar. Tyvärr har de inte levererat någon massiv blomning.

Det är nog inte astrarnas fel, jag tror det varit lite torrt åt dom i sommar och jag vattnade i princip bara nya planteringar under högsommaren när solen stekte som mest.

Få, men dom är hur som helst så fina så jag ska försöka komma ihåg att göra ett nytt försök med likadana frön nästa sommar!


När maken kom hem efter ett jobb hade han med sig några skifferbitar till mig. "Till något särskilt?" undrade jag. "Nej, men du brukar ju alltid hitta på något!" svarade han.

Kanske gjorde jag honom besviken, men vad gör man med fem mindre bitar liksom?

Tills vidare fick dom ta plats i rosenbågen.
Helst vill jag ha skifferplattor på uteplatsen, men då krävs det att han tar hem fem till och fem till och... ;)




Det ser för himla grått och tråkigt ut på bilden. Den gråa himlen som speglar sig i älven förstärker intrycket.

I husrabatten har jag grävt bort det mesta, där ska jag ha klätterrosor (klematisen får vara kvar) och mellan dom tänkta rosorna har jag planterat riddarsporrar för att dels få dit lite färg, men främst för att få höjd och dölja den fula husgrunden.

Assiettväggen har fått några nya assietter där det gapade tomt och framför placerade jag bergenian som blev över från husrabatten.

Lite ditt och datt från mig så här på fredagkvällen och med det önskar jag en riktigt fin helg!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin vy med rosenbågen. Har du visat den tidigare? Tycker inte att jag känner igen den. Skifferplattor är fint och jag skulle gärna har såna som trampstenar till grönsakslandet.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Hej, en hälsning från en vacker måndag med klarblå himmel + 20 gr, ja man bara vrålnjuter.
    Din trädgård har ett fantastiskt läge och du har många 'järn i elden' med flera förbättringar, precis så ska det vara.
    Så är det här också, men med många pauser, *fniss* vi är ju pensionärer och bör ta det lugnt . . . .
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera