fredag 26 september 2014

Vit som snö

Fredag igen och slutet på september. Vi har ju haft en otroligt fin september med sol och värme.

Tills den här veckan.

Den tjusiga liljan nedan stod kvar tillsammans med sina kompisar efter den första frostnatten, men sedan blev det allt för kallt för att de skulle stå pall. Tyvärr.

I onsdags singlade det till och med ner några snöflingor, men det var inget som blev kvar på marken som tur var!
 

Ett minne blott
Idag är det varmare igen och helgen ser ut att ska bjuda på hyfsat väder.


Med den väderuppdateringen önskar jag en riktigt härlig fredag! :)




PS. I veckan har jag gjort några liter till med äppeldricka och det blev jättegott med färsk ingefära i! Dagens tips!

8 kommentarer:

  1. Ack så förgängligt vacker! Underbart är kort... Nu hoppas vi att hösten fortsätter varsamt!

    Ha en fin helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jag älskar liljor har flera stycken i år trodde jag att kampen mot baggen skulle klaras men inte då nu på hösten har de varit värre än någonsin. Så nu sår jag på jakt varje dag igen.
    Ha en skön lördag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så vacker och så vit. Mycket klarade frostnätterna här men för liljorna blev det tufft.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Känner doften av den ända hit. Jo här ser de ut att bli fint men fy vad det blåser....
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Så vit och vacker! SYnd att den inte klarade sig när det blev så pass kallt.
    Här blåser det en del men annars är det riktigt skönt ute.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Allt har sin tid, sommaren också men det är alltid lika vedmodigt. Såg på nyheterna i veckan om att landets norra delar fått första snön och i helgen storm - usch! Hoppas i alla fall att det kommer några fina höstdagar, så vi får lika fint som du har (när du gör din runda) Äppledricka - så gott! och med ingefära..... Jag gjorde äpplesylt med ingefära i, borde haft färsk ingefära men hade det inte hemma. Sylten fick följa med till jobbet och fikastuden och den gillades :) Ha det bäst ♥

    SvaraRadera
  7. Den liljedoften ska man avnjuta utomhus, ja de är både läckra och doftar härligt.
    Usch redan snö-flingor hos er, kanske vinter kommer snabbare i år, du bor ju också högre upp i landet.
    Här blev det också 'godbay' för många av de känsliga blommorna.
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  8. Helgen blev jätteskön här - så igår badade vi i poolen och drack samtidigt varm vinglögg! Inte dumt alls!! Trodde det skulle bli sista doppet för säsongen för idag skulle Rolle tappa ur vattnet, men jag han doppa mig en kortis idag också - men nu är det slutbadat. Jag ger mig, det är höst.....
    KRAM
    Susie
    .

    SvaraRadera